Inzicht in veranderen

Cover stories · Boeken

 

 

 

Waarom zou dit boek uw interesse moeten wekken?

Waarom zou het boek Diffusion of innovations van Everett M. Rogers uw interesse moeten wekken? Als je (wetenschappelijk) actief bent op een bepaald onderzoeksterrein (bijv. als bedrijfskundige of organisatiepsycholoog) is dit mogelijk snel gebeurd. Wanneer je dagelijks als consultant werkzaam bent, zou de interesse ook redelijk snel gewekt kunnen zijn.

Ik realiseer mij daarentegen dat het lastiger zal zijn u direct te enthousiasmeren wanneer je dagelijks als manager actief bent. Dit boek lijkt dan -onder andere door omvang...

A. le Cosquino de Bussy
Lid sinds 2019
Misschien leuk om te weten:

In november verschijnt bij Elsevier een boek over interactief innoveren, geschreven door een groot aantal auteurs. Daarin is een bijdrage van mijn hand opgenomen waarin de theorieen van Rogers de leidraad vormen. Het gaat om een casusbeschrijving van de introductie van kunstonderwijs in het mbo in Nederland (zie www.mbokunstonderwijs.nl). Het verloop van dit proces wordt beschreven en de belangrijkste elementen van Diffusion of Innovations aan de praktijk gekoppeld.
Het boek zal op 15/11 ten doop worden gehouden door de overhandiging van een eerste exemplaar aan Herman Wijffels (SER). Daaraan gekoppeld vindt een klein congres plaats over interactieve innovatie.
Groet,
Arthur de Bussy
erik bosch
In tegenstelling tot de mening van Stijn van den Eshof vind ik het boek van Rogers een genot om te lezen. Voor mij was het ooit een page-turner; tot op de dag van vandaag gebruik ik de gedachte van Rogers nog maandelijks bij de invoering van "iets nieuws". Ik geef Stijn gelijk als hij met "niet makkelijk" bedoelt: het is een boek voor specialisten.

Rogers laat in zijn boek als geen ander zien dat veranderen niet is te vangen in een "how to" lijst of een "klasiek stappenplan". Een fantastisch boek, goed toe te passen en absoluut verplichte literatuur voor een ieder die innovatie vast in zijn werkpakket heeft!

Meer over Innovatie