Je zou verwachten dat de bankensector na alle kritiek van de afgelopen jaren er alles aan doet om optimale service aan de klanten te geven. Helaas zijn er banken die van ‘service’ nooit gehoord hebben. Lees hier het waargebeurde verhaal over de dramatisch slechte service van een grote internetbank.
De vader van Frits de Boer, een goede vriend van me, is onlangs overleden. Ik hoor van Frits dat hij samen met zijn zus Mary druk bezig met de administratieve afhandeling van het overlijden van hun vader. Twee jaar geleden heeft Frits met de gegevens van zijn vader een internetspaarrekening geopend bij een bekende internetbank.
“Echt, super makkelijk verliep dat” zei Frits keer op keer “in een paar muisklikken gepiept. Echt top.” Op die internetbankrekening hadden ze een flink bedrag gestort dat...
1) men genoeg geld verdient.
2) men slecht personeel aanneemt.
3) het management of geen zicht heeft op dit soort zaken of zich weinig in klanten verdiept heeft.
4) men geen verstand heeft van klantgericht ondernemen
Beter georganiseerde banken zijn enorm blij met dit soort klantonvriendelijke 'dienstverleners'. De markt wordt per saldo niet groter, maar de koek moet nog steeds verdeeld worden. Service, klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid zijn begrippen waar mensen dagelijks aan moeten werken en dat is voor sommigen te veel gevraagd..