ICT-strategie op concernniveau

Er is de laatste jaren sprake van een centralisatietendens ten aanzien van ICT-beslissingen in grote organisaties. Meestal is die ingegeven door een hernieuwd streven naar kostenbesparingen en synergierealisatie, bijvoorbeeld na een fusie of overname. Maar waarop is die besluitvorming gebaseerd? Op welke ICT-aspecten heeft die betrekking? En hoe geef je die vorm?

Inleiding

In grote organisaties wordt de ICT-strategie  meestal geformuleerd op meer dan één niveau, bijvoorbeeld op het niveau van de bedrijfsonderdelen en op het concernniveau. De laatste paar jaar is he...

Mark
artikeltje
Harold Halewijn
Ik kwam dit oude artikel tegen na een google search. Het is dus waarschijnlijk achterhaald maar mocht de schrijver en nog steeds achterstaan, ik heb wel een belangrijke opmerking.
In de lijn redenatie in het artikel wordt de ICT concern strategie opgesteld nadat de ICT infrastructuur is beschreven (of zelfs vormgegeven). Dat kan natuurlijk niet. De ICT infrastructuur volgt uit de ICT (concern) strategie. Het moet dus andersom.
Zie ook mijn serie van artikelen over het opstellen van een IT Strategie: http://wp.me/p1F7JK-2o

Meer over ICT & Internet