Ik erger me groen en geel aan de Postcodeloterij. Ze bedrijven op een verschrikkelijke wijze agressiemarketing. Waaruit blijkt dat? Ik sta al een poosje ingeschreven in het bel-me-niet register. Dat doe ik niet voor de lol, maar omdat ik niet gebeld wil worden voor onzinnige bedrijven en instanties die me van alles willen aansmeren. Alleen wat blijkt? Veel bedrijven waaronder de Postcodeloterij hebben maling aan dit register. Ik ben namelijk deze week al twee keer gebeld door het callcenter van de Postcodeloterij. En als ik dan protesteer, zeg zo’n callcenter juffrouw doodleuk: ‘Oh, sorry dan moet u maar aan het einde van dit gesprek even in een bandje inspreken dat u niet meer gebeld wilt worden. Ik verbaas me dat onder het mom van het goede doel de Postcodeloterij nog steeds zoveel geld uitgeeft aan marketing (naast telemarketing is de Postcodeloterij ook erg actief met direct mail campagnes en het verspreiden van huis-aan-huisfolders). En waarom? Hebben ze onvoldoende leden? Moet de prijzenpot omhoog of hebben de geldmakers achter deze organisatie nog niet genoeg verdiend? De Postcodeloterij is gewoon een keiharde geldmachine die meer winst wil maken. Uit betrouwbare bron weet ik wat de mensen – medewerkers – aldaar stevig verdienen en grote kerstpakketten ontvangen en aardige bonussen binnenslepen. En dat alles om de zielige zeehondjes te redden? Kom nou… opzeggen die handel en gewoon rechtstreeks je geld overmaken aan de goede doelen… dat lijkt me het beste voor een goede wereld en bespaart ons veel ergernis…….
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>
riena
Ik wil niet meer meespelen ? Heeft U ernstige kotsgevoelens of gewoon de hals vol ervan dan kunt U dit <strong>alleen schriftelijk</strong> aan ons doorgeven. Ons adres is: Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Ons faxnummer is 020-6753866. Vermeld in uw bericht alstublieft duidelijk uw verzoek, uw naam en adres, uw rekeningnummer en de lotnummers waarmee u niet verder wilt meespelen. Vergeet u niet uw <strong>handtekening te zetten !</strong>
je komt moeilijk van je abonnement af
een tip rekening laten blokkeren
dat ze het er niet af kunnen halen
Wel ontvang ik elke maand 2 wervende email berichten.
Ik heb mij meerdere malen afgemeld voor deze 'nieuwsbrief'er veranderd echter niets.
Vorige week heeft mijn minderjarige zoon per post een uitnodiging gekregen om mee te spelen. Ik zal zeker niet de enige zijn, maar hoe kan deze loterij gestopt worden in haar Agressieve wervingsmethode?
Beste Tros Radar t.a.v. Antoinette H. Doe mij'zo'n boodschappentas.....
Vindt dit naar ik ga mijn loten denk ik ook maar opzeggen;
al 4 maal bericht ontvangen om naar de studio te komen,maar als je geen lot bestelt,dan kom je er nooit binnen!
KEIHARDE ZAKENLUI.
Wat mij wél mateloos ergert is de klantonvriendelijkkeid de postcodeloterij. Zich verschuilen achter een duur 0900 nummer, de uiterst eenzijdige en overdadige website, waar je alleen maar loten kan kopen maar niet kan opzeggen, het je bestoken met verkooptelefoontjes en met reclame, ook al heb je al zóveel loten dat je er bijna aan ten onder gaat. Ik vraag mij soms af: waarom die agressie?", terwijl het juist zo eenvoudig is om goed te doen.
Ook vraag ik mij of er geen wetgeving bestaat ten aanzien van gokverslaving, omdat de postcodeloterij maar blijft bellen en mailen om nóg meer loten te kopen, zonder zich ook maar een moment te bekommeren of dat niet de financiele draagkracht van de mensen te boven gaat. Ook al heb je 1000 loten, ze blijven je lastigvallen.
Heel jammer. De postcodeloterij zou juist een voorbeeld kunnen zijn als het gaat om ethiek en moraliteit. Het is immers een goede doelen loterij.
Het is echt jammer dat ze dat niet door hebben.
waarom mogen deze bedrijven wel hun telefoonnr's blokkeren en de consument doet het, maar het werkt schijnbaar met sommige bedrijven/loterijen niet?
Vreemd!
Heb me al een paar jaar geleden bij postcodeloterij uitgeschreven en toch bellen ze nog steeds, deze week alweer 2 keer mn ouders. (woonde toen nog thuis) .
Niet leuk voor hun, hoewel ik mn ouders had ingeschreven in het Bel-me-niet register. Helpt dus geen ...ZAK.
KASSA, RADAR, ...OPTA, whatever...MINISTER...maak er werk van. Voordat iedereen een ander telefoonnummer wil.
gr Hesqie
Kijk op:
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/37398/loterijen_overspoelen_burgers_met_misleidende_reclames
Het College van Toezicht op de Kansspelen hoort toe te zien of de verschillende loterijen terughoudend zijn wat betreft reclame. Maar gebeurt dit ook?
Reactie Nederlandse Staatsloterij:
Wij hebben kennis genomen van de suggesties van mevrouw Bouwmeester. We zien beweging in de kansspelmarkt en zijn in afwachting van de visie van het Kabinet en de oprichting van de Kansspelautoriteit.
We vinden het belangrijk om aan te geven dat wij de afgelopen jaren reeds onze verantwoordelijkheid hebben genomen. De kwantiteit van onze reclame-uitingen is al afgenomen. Zo zijn wij bijvoorbeeld gestopt met onze grote televisieshows.
We zijn als enige Nederlandse loterij in het bezit van het Certificaat Responsible Gaming van de European Lotteries and Toto Association. Een belangrijk onderdeel van dit certificaat is dat wij onze loterij op een verantwoordelijke manier onder de aandacht brengen.
We blijven graag in gesprek met alle betrokken partijen om te zien wat wenselijk en realistisch is.
Laatst weer 4-6 gemiste 'anonieme' oproepen. En op een gegeven moment was ik 'op tijd' voor de belcomputer. Eerst een hoop gerommel, en toen de woorden ' HAAI met XXX., Spreek ik met de heer of mevrouw XXX?
Dus ik zeg, waarom belt u mij? Het was namens de postocde loterij. Dus ik zeg ik sta in het bel mme niet register en wens niet met HAAAAAi aangesproken te woorden. Toen kreeg ik de volgende briljante opmerking:
Ik laat u lekke rin het systeem staan en dan wordt u morgen lekker weer gebeld hahah, doeiiiii....
Uiteraard een klacht ingediend bij de Postcode loterij...Maar nog niks gehoord (2-3 weken later)
Slecht bedrijf!
Dit zal ik jullie dan 1x uitleggen aangezien ik zelf bij zo een callcenter werk. Diegene die u bellen hebben zelf niet de keuze om uit een lijst te kiezen wie ze gaan bellen, dat wordt voor hun gedaan. Ook kunnen zij niet in die lijst komen, van de lijst af worden gehaald is dus GEEN optie! Verder als je word gebeld door de postcode loterij en je staat ingeschreven in het bel-me-niet register dan ben je duidelijk AKKOORD gegaan met de ALGEMENE VOORWAARDEN waar dan in staat dan wij, de verkopers, u TELEFONISCH mogen benaderen. Mocht u hier van af willen moet u het Recht van verzet aanvragen, IPV dat jullie erg gaan zeiken aan diegene die zijn werk doet en u te bellen kunt u ook even tijd nemen om hier naar te luisteren en er zelf voor zorgen dat je niet meer telefonisch benaderd wordt!! Mocht je nog nooit eerder klant zijn geweest en toch nog word gebeld dan heb je schijnbaar een enquete ingevuld of uw kinderen/man of een online spelletje gespeeld met uw gegevens. Klaar!
Dus voortaan als je gebeld word wees eens wat vriendelijker.
Tot slot sta ik inschreven met mijn 06-nummer in het Bel-me-niet register. Blijkbaar geeft de postcodeloterij daar niks om!
Uhm mag ik vragen, wie controleert of instanties als de postcode loterij wel voldoen aan bijv. het bel-me-niet register en wie dan kan ingrijpen? Hoe dan ook in dien een klacht in bij consuwijzer denk ik, bedankt voor de link Hesqie.
Ik ben zelf verkoper en als een klant tegen mij zegt geen interesse te hebben, ga ik mijn collega toch weer niet terug laten bellen? Ik vind dit asociaal!
Vandaag 9/3/12 wordt ik weer gebeld en zeg dus tegen die meneer dat ik het niet normaal vind, dat het bel me niet register niet baat en of hij het normaal vindt dat als een klant aangeeft geen interesse te hebben, er toch weer gebeld wordt.
Mag ik dan wat gegevens van u controleren? dan zorg ik dat u niet meer gebeld wordt, zegt deze meneer.
Als ik nu toch ergens aan vast zit, klaag ik de postcodeloterij aan, want zij houden zich dus niet aan de wet!
Ik heb zelf ook op een callcenter gewerkt en je hebt gelijk dat die verkopers niet kunnen kiezen wie ze bellen, maar je kunt wel degelijk aangeven in je systeem of er intereresse is of niet, je kunt aangeven geen interesse en dan wordt je niet meer gebeld over datzelfde aanbod. Maar er zijn van die mensen die daar maling aan hebben en gewoon een callback maken, dat is asociaal en dat is wat hier bij de postcodeloterij gebeurt!