Geen geld maar perceptie ter motivatie

Volgens een onderzoek hebben loyaliteitsbonussen de toekomst in de strijd van werkgevers om de trouwe medewerker. Wat is de winst voor een bedrijf om een medewerker die al met een half been buiten staat, met de moed der wanhoop binnen te houden door maar met geld te gaan strooien?

Werkgevers moeten zich niet laten leiden door angst. Loyaliteit koop je niet, loyaliteit moet je verdienen.

Je moet het probleem een stap voor zijn, door ervoor te zorgen dat toppers niet weg wíllen. Natuurlijk vraagt de nieuwe generatie daarbij om andere zaken dan de generaties voor hen, maar speel daar op in. Beloon ze goed. Investeer in randvoorwaarden als een bedrijfscrèche of thuiswerken. Bied medewerkers de ruimte voor zakelijke en persoonlijke ontwikkeling. Stuur ze naar trainingen, cursussen en coach ze...

ronald molendijk
Helemaal mee eens. In onze Process Excellence omgeving waarin we soms zeer high level bezig zijn, probeer ik samen met mijn medewerkers altijd in te bouwen dat we zoveel mogelijk kleine successen kunnen vieren. Waar mogelijk splitsen we zoveel mogelijk zaken op in kleine stappen en/of door te kijken of er mogelijkheden zijn voor onmiddelijke verbetering en die dan ook in te voeren samen met de business. We noemen dit ook wel de "go for low hanging fruit" Het geeft namelijk direkt de energie die je nodig hebt om door te gaan....wat je ook hebt als je een appel eet :-)