De think tank Global Business Network, met experts op het gebied van merkenbeleid van over de hele wereld, voorspelt zeven trends in de ontwikkeling van merken. 1) Merken worden authentieker. Consumenten willen precies weten of producten en arbeidsomstandigheden aan de minimumeisen voldoen. 2) Ervaring met het merk wordt het marketingbeleid. Merken als Google en Amazon.com hoeven niet met reclame of sponsors te werken om een miljoenenpubliek aan te spreken. 3) Neuromarketing maakt manipulatie van merkvoorkeur mogelijk. Suggestie kan reacties op een merk sturen. 4) De grens tussen entertainment en merken vervaagt. Reality tv, vermenging van content en reclame en product placement maken het de consument niet makkelijk reclame als zodanig te identificeren. 5) Complexere merken vereisen nieuw ...
Experts voorspellen trends management van merken
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Verbeter je persoonlijke effectiviteit, scherp je managementvaardigheden en houd je vakkennis actueel
Neem een pro-abonnement en ontvang:
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
- Een Ai-tool die uw persoonlijke organisatievraagstukken beantwoord
(aan de hand van de inhoud van ManagementSite)
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
