Emailmarketing bedreigt positie tv

Consumenten beschouwen, direct na televisie, e-mailmarketing als meeste effectieve marketingcommunicatiekanaal. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse Interactive Prospect Targeting (IPT).

's Avonds
Deze leverancier van marketingsoftware stelde consumenten de vraag welk medium het meeste effect sorteerde. 39 procent verkoos televisie, 32 procent e-mail. Print kreeg slechts 10 procent, radio 12 procent. Een meerderheid van de consumenten ontvangt het liefste ’s avonds e-mail thuis. Dit brengt volgens IPT e-mailmarketing dicht op het terrein van televisie.

Marketingbudget
Marketeers onderkennen het effect van e-mailmarketing (92 procent van alle marketeers voorziet e-mail in het marketingbudget, en 51 procent wil de bestedingen vanaf 2005 opvoeren), maar het medium wordt nog niet optimaal ...


Daan Magnee
Naar aanleiding van het stukje "e-mailmarketing bedreigd positie tv" reizen bij mij de volgende vraag:

Consumenten hebben liever 's-avonds e-mail ! Maar waarom ??

Mijn inziens dat de "Prullebak" niet ver naast het "Postvak IN" zit, met als gevolg dat alle reclame-uitingen, die te herkennen zijn aan het onderwerp, hierin belanden.

Wanneer je het gaat hebben over televisie en telemarketing ziet men ook wel dat men daar niet altijd van gediend is. Aan de andere kant heeft deze vorm bewezen verkoopresultaten, welke ik bij e-mailacties niet terug zie.

Vandaar dat mijn persoonlijke voorkeur als commercieel persoon ligt bij telemarketing. Als consument ligt mijn voorkeur echter bij e-mail om eerder genoemde reden.