Het e-mail-tijdperk loopt op z'n eind, zegt Sheryl Sandberg, coo van Facebook. En dat is goed nieuws voor bedrijven. Maar is het wel 'exit inbox'? Zo verrassend is het nu ook weer niet dat juist Facebook op een conferentie van The Nielsen Company predikt dat e-mail een langzame dood sterft, terwijl communicatie via sociale netwerken juist hard gaat komen. De cijfers waar het Facebook-bazin mee komt zijn indrukwekkend: slechts 11% van Amerikaanse tieners gebruikt e-mail dagelijks.
Online Marketing
'En als je in consumententechnologie wilt weten hoe de toekomst van dertigers en veertigers er uitziet, dan kijk je naar wat tieners vandaag doen,' zegt Sandberg. Zij benadrukt het potentieel voor het bedrijfsleven. Ofwel, zo moeilijk als het is om de klanten van nu via e-mail te bereiken - denk ...
http://googleblog.blogspot.com/2010/08/update-on-google-wave.html
Hoe zit het met betrouwbare berichtgeving?
Frank
De rest van de informatie voorziening zal meer en meer over social netwerks gaan. Dus geen nieuwsbrieven meer en andere troep in je inbox. Nee ik kijk wel ff in mijn LINKEDIN groups, wat nieuw is in de wereld die mij interesseert.
Die andere troep (SPAM) zou bv voorkomen kunnen worden als men een systeem introduceert waarbij je €0,02 cent per mail moet betalen en €0,02 krijgt per ontvangen mail. Waarschijnlijk zal het dan om het even zijn voor de normale gebruikers en wordt SPAM onbetaalbaar.
Google Wave is nog niet helemaal van de grond gekomen na de lancering, sterker nog, men wou al de stekker er uit trekken. Maar men heeft in plaats daarvan, de source code open gezet zodat ontwikkelaars over de gehele wereld er mee aan de slag kunnen. (http://www.fiercecontentmanagement.com/story/google-wave-will-live-after-all-open-source-code/2010-09-08) En dat is geen slecht idee, zie bv het succes van WordPress.