Inleiding
Na het World Online-debacle vraagt iedereen zich af: wat is nueen succesvol en wat een minder succesvol internetbedrijf. WorldOnline is het kennelijk niet. Bij de start van haar beursnoteringwas het bedrijf zo'n 25 miljard gulden waard. Nu ongeveer de helft,waarschijnlijk nog steeds te veel. Waarom? Het bedrijf van NinaBrink leeft vooral van telefoontikken, een inkomstenbron dielangzaam aan het opdrogen is. Andere webinkomsten heeft WorldOnline bijna niet. Maar toch is het bedrijf nog altijd 12,5 miljardwaard. Wat is het geheim?
World Online en alle andere internetbedrijven danken hun waardeaan het fenomeen Nieuwe Economie, wat in feite inhoudt dat niet dehuidige prestaties van een bedrijf er toe doen, maar de toeko...
Met name de koppeling van concrete voorbeelden aan de theorie vormt voor mij de nieuwswaarde van het artikel.
Het treft de kern van de zaak.
Het wachten is nu op reacties uit de "oude economie".
Bedankt