03
M

Klachtenmanagement

Klachtenmanagement: voorbeelden, tips en tricks m.b.t. callcentra, service afdelingen, interne condities en gedrag & houding

Is het management geïnteresseerd in klantsignalen en klachten? Hoe is het gesteld met het interne klachtenmanagement in de productieketen naar klant of doelgroep? Is de verantwoordelijkheid voor klachten goed geregeld? Zijn de online mogelijkheden transparant .

 

Wat is klachtenmanagement

De elementen van effectief klachtenmanagement

Klachtenmanagement begint bij het eerste klantcontact. Eigenlijk daarvoor al. Want wat denkt u van de interne condities in de organisatie? Is klantgerichtheid een principe. Is duidelijk wat voor houding en gedrag van de medewerkers verwacht worden bij klachten. En de feedback van klanten? Wat gebeurt daarmee? Is het management geïnteresseerd in klantsignalen en klantcontact? Hoe is het gesteld met de interne klantgerichtheid? Is de verantwoordelijkheid voor klachten goed geregeld?

Over al deze onderwerpen vindt u op deze pagina inzichten, ervaringen, tips en trends. Ook een praktisch model voor een integrale aanpak.

Klachtenmanagement hoe?

Wat zijn de belangrijkste factoren voor goed klachtenmanagemen...

Trending

verschil
Columns
Klantgerichtheid

Doe juist niet altijd wat de klant vraagt om zo klantenbinding te creëren

Ontdek het onderscheidende vermogen van je organisatie
Simon van der Veer
25381
0
grip
Columns
Klantgerichtheid

Klantgerichtheid valt of staat met de grip op uw processen

'De klant centraal!' Hoe bereik je dat?
Ramon Hubert
27553
4
De terechte klacht - Heeft de klant per definitie altijd gelijk?
Columns
Klantgerichtheid

Moet je klanten echt vragen naar hun klachten?

"Waarom zou ik vragen naar geklaag?"
Ronald de Jong
30805
1
empathy-good-manners
Actueel
ICT & Internet

Hoe ontwikkel je een goede online klantenservice

Vier tips en een steengoed filmpje voor betere online klantenservice
Actueel MNGMNTST
40150
0
Met Social Media bedrijfsactiviteiten versterken
Actueel
Digitale transformatie

Social media actief inzetten voor bedrijf en klant

Social Media daadwerkelijk gebruiken in de bedrijfsvoering
Actueel MNGMNTST
59740
1
klanten
Columns
Innovatief organiseren

De échte feedback komt van je klanten

Succesvolle organisaties staan in direct contact met hun gebruikers
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
33853
3
10 gouden regels voor succesvol klachtenmanagement
Actueel
Interne communicatie en samenwerking

10 gouden regels voor succesvol klachtenmanagement

Actueel MNGMNTST
47759
0
Slippery_slope
Cover stories
Klantgerichtheid

Zin en onzin van klantgerichtheid in publieke organisaties

Het opereren in een omgeving die wordt gedomineerd door de politiek is uiteraard lastig
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
39631
8
Help, de klant verzuipt - Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
Cover stories · Boeken
Klantgerichtheid

Help, de klant verzuipt

Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
Arend Ardon
31935
10

Tips & Tricks

klagen2
Columns
Klantgerichtheid

Klachten? Ja, graag!

Weinig klachten? Dan is er waarschijnlijk iets mis!
Brian Oud
29336
0
Klachtafhandeling en klantgerichtheid onder controle?
Columns
Klantgerichtheid

Geen klachten meer

Organisaties hebben hun klachtafhandeling behoorlijk onder controle
Paul Verburgt
27558
4
3 stappen en 10 dimensies in klantgerichtheid - We willen zeer tevreden relaties, positieve referenties en meer omzet
Actueel
Accountmanagement

3 stappen en 10 dimensies in klantgerichtheid

We willen zeer tevreden relaties, positieve referenties en meer omzet
Actueel MNGMNTST
39796
0
klant
Actueel
Accountmanagement

5 Tips voor klantenbinding

Hoe haal je een klant binnen en hoe hou je hem?
Actueel MNGMNTST
58331
0
Boze-wolf
Cover stories
Klantgerichtheid

De fabel van de klantgerichtheid

De dagelijkse praktijk in klantgericht Nederland: behandel de klant zo slecht mogelijk
Gyuri George Vergouw
43060
24