De ongebreidelde economische groei van de afgelopen decennia heeft veel bedrijven lui gemaakt op het terrein van dienstbaar zijn. Op grote schaal hebben ondernemingen ingezet op winstmaximalisatie. De klant werd steeds meer een middel om winst te maken dan een doel om tevreden te stellen. We zijn op de een of andere manier het gevoel van realiteit kwijtgeraakt en daarvoor betalen we in de huidige economische omstandigheden een hoge prijs. De consument heeft de waarde van geld weer leren ontdekken en wil “meerwaarde”. Dat is blijkbaar voor veel bedrijven een geweldige uitdaging. Want meerwaarde zit hem ook in de manier waarop je een klant weet te helpen. Ruim 18 % van de omzet van bedrijven gaat verloren door ontevreden klanten. Er hangt dus laaghangend fruit wat je zo kunt plukken. Je moet...
Dienstbaar zijn: een unieke kans om klanten te trekken
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Dienstbaar zijn is gebaat bij een HRM afdeling die beter is aangesloten op de business.
Vanuit onze eigen HRM, Marketing en Sales ervaring zien wij concrete verbeterkansen:
- zijn we ons bewust van de HRM component van onze commerciële performance?
- er is ontwikkelbudget voor individu en team, maar waarom niet voor samenwerking over afdelingsgrenzen heen?
- externe validatie gevraagd van wensprofielen en zijn klantenpanels onderdeel van onze werving en selectieprocedures?
Bepaalde medewerkers ken men beter niet op een klant of prospect loslaten, ook niet in de backoffice. Hier meer dan elders maken mensen het verschil.
Extra service, extra klantenloyaliteit en extra winst !
Mauritz.A.Noppe