Eind september opende webwinkel bol.com zijn nieuwe fulfilment center in Waalwijk. Joost Poelgeest gaf leiding aan dit bouwproject en spreekt van ‘een unieke set-up’. Wat onder meer opvalt, is dat PostNL het eigen sorteerproces in het fulfilment center van bol.com organiseert.
Lees het interview dat TLN/Nederland Logistiek hield met Joost Poelgeest. Hierin zegt hij onder meer:
‘We hebben er samen met onze partner PostNL voor gekozen om de fulfilment en distributie onder één dak te organiseren. Dat betekent concreet dat PostNL zijn sorteerwerkzaamheden in ons fulfilment center uitvoert. Normaal gebeurt dat bij PostNL zelf, op een andere locatie. Door nu direct hier in ons fulfilment center te sorteren, is het proces van online winkelen aan de achterkant nóg efficiënter ingericht. Op die manier is de tijd tussen het bestellen en het bezorgen zo kort mogelijk gemaakt, zijn er per saldo minder transportbewegingen nodig en hebben klanten hun bestellingen nog sneller in huis. Een unieke set-up, want het is voor het eerst dat PostNL in-house de sortering verzorgt en er niet voor kiest om dit te doen in een van de eigen distributiecentra ergens in het land.’
Bron/foto: met toestemming van TLN/Nederland Logistiek.
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
Alleen neemt PostNL geen oude koelkast mee terug, terwijl dit wel op de website van Bol staat.
Jammer.