Als de crisis nou het enige was

Columns

Het is een taaie tijd voor veel organisaties. Iedereen beseft, dat er iets groots moet veranderen, voordat markten weer aantrekken en de omzetten weer een stijgende lijn inzetten. Herstel van het consumentenvertrouwen is de toverspreuk, maar wíe moet daar wát voor doen? Het antwoord ligt in ergens in de toekomst. We zullen het waarschijnlijk pas weten als het zover is en tot die tijd is het overleven geblazen.

Bezig zijn?
Deze week tekende ik nog ergens de cirkels van Stephen Covey op het bord. Om samen met mijn opdrachtgever te concluderen dat de binnenste - die van de invloed - wel heel klein aanvoelde op het moment. Tegelijk is dat wel de essentie van ondernemen, doen wat binnen je macht ligt. Maar waarmee moet je dan nu bezig zijn, op je eigen vierkante meter? Met de klant, is altijd m...

Erwin
De spijker op de kop! In plaats van machine denken starten met mens denken. Zoals de Engelsen zeggen: "Get your shoes dirty".

Meer over Ondernemerschap