Chief Executive Officers hebben coaching nodig

Chief Executive Officers worden door medewerkers weinig gezien als rolmodel. Hij moet een baken voor de organisatie en belichaamt de doelstellingen van de onderneming. Er zijn echter veel werknemers die hun CEO niet als een echte brandbuilder of vertegenwoordiger van hun merk beschouwen. Er zijn dan ook verschillende punten waarop CEO's wat coaching kunnen gebruiken.

Rol van CEO
CEO's moeten de doelstellingen van de onderneming zichtbaar onderschrijven en naleven. Maar slechts minder dan de helft van de werknemers vindt dat de CEO hen inspireert tot uitstekende prestaties of dat de CEO voor hen de link is met de visie van de onderneming. Als er naar de zakelijke kant wordt gekeken, is bijna 70 procent van mening dat de eigen CEO zakelijke kansen creëert en benut, maar slechts 58 procent ...

Matthijn
Coaching is belangrijk. Het houdt je een spiegel voor, je wordt aangemoedigd om vanuit een ander perspectief naar je daden te kijken. Je wordt geprikkeld dieper over jezelf na te denken. Nu even het laatste stuk "Falend toezicht..." Een van de oorzaken van de huidige economische situatie is dat financiële instellingen in een rap tempo nieuwe diensten/producten ontwikkelden. Dit tempo hield de toezichthouder niet bij en daarom kon ze niet optimaal functioneren.