Is BMW een auto of een app?

Cases · Columns

In de achtkoppige raad van bestuur van BMW zit (nog) niemand met een achtergrond in software. Desondanks ligt de toekomst van de Duitse autobouwer in het digitale domein. BMW wil van 30 miljoen klanten, naar 100 miljoen gebruikers. Een interessante visie. Want het gaat steeds meer om de dienstverlening aan de klant die de weg op wil. En in dat opzicht zijn binnenkort niet autobouwers als Daimler maar internetbedrijven als Google de grote concurrent van BMW.

Zeg nou zelf, de aanschaf van een auto is toch eigenlijk een heel slechte investering? Het grootste gedeelte van de tijd staat die dure bolide ongebruikt voor de deur.

Als je de analogie trekt met CD’s of DVD’s en streaming diensten als Spotify of Netflix, lijkt ook het bezit van een eigen auto zijn langste tijd te hebben gehad. In dat...

Niels van der Stappen
Lid sinds 2020
Het lijkt er op, als dit verhaal klopt, dat de schrijver zelf al aangeeft dat die 'ouderwetse' ingenieurs het heel goed aanpakken. Laten we dat maar zo houden, want als ik de betrouwbaarheid en het bedieningsgemak van hedendaagse auto's vergelijk met die van software....
Brrr, ik moet er niet aan denken, dat IT-ingenieurs dit gaan regelen!

Meer over Digitale transformatie