We praten al tijden over de ‘gig economy’ – een economie waarin vast werk verschuift naar klussen en projecten en waarin organisaties steeds vaker met zelfstandigen werken. Er zijn een aantal redenen aan te wijzen voor de opkomst van deze economie. In dit digitale tijdperk zijn professionals mobieler. Er kan vaak gemakkelijk op afstand worden gewerkt, waardoor een baan niet langer vasthangt aan de fysieke locatie van de organisatie. Arbeidskrachten kunnen wereldwijd aan de slag; organisaties kunnen het geschikte talent selecteren uit een internationale pool. Het personeelsbestand van de toekomst bestaat dan ook niet per se voornamelijk uit fulltime medewerkers. Het bestaat eerder uit een mix van fulltimers, zzp’ers, freelancers en part timers: de blended workforce.
Een blended workforce managen.
Probeer het Pro-abonnement nu 1 maand gratis
Upgrade naar een pro-abonnement
- Met onbeperkt toegang tot alle artikelen en de kennisbank
- Gratis Ebooks en Kortingen op events & webinars
- Een eigen bibliotheek met uw favoriete artikelen
1 maand gratis, daarna € 16,50 per maand of € 200,-- per jaar. (exclusief BTW)
Bent u al lid? Log dan in.
Ik werk al meer dan twintig jaar las trainer en coach voor internationale teams. Teams met mensen van verschillende culturen en manieren van intercultureel communiceren. De digitale transformatie en agile manieren van samenwerken stellen steeds hogere eisen aan de zogenaamde soft skills waaronder kennis van culturen en verschillende manieren van communiceren. Allerlei onderzoek wijst uit dat dit de skills van de toekomst zijn. Hoe dat in de praktijk gaat en hoe FastFlex dat adresseert, daar had ik graag meer over gelezen.