Beter acquireren in drie stappen (3)

Cover stories

 

Inleiding

De gedachte dat de persoon van de professional van doorslaggevende betekenis is bij acquisitie (zie deel 1 van deze serie artikelen) heeft nogal wat consequenties voor de manier waarop je als bureau je acquisitie organiseert. Niet alleen het acquisitiepoces zelf (zie deel 2 van deze serie), maar ook de organisatorische inbedding: de indeling van het werkgebied, rolverdeling: wie doet wat en afspraken over tijdsbesteding komen daarbij in beeld. Daaraan ten grondslag liggen doorgaans verschillende 'modellen' voor de organisatie van acquisitie. Daarbinnen heb je als organisatie talloze mogelijkheden om zowel de persoon van de acquisiteur als het proces van acquisitie-doen te faciliteren en ontwikkele...

Justus Broeckenaere
Volgens Maarten van Rooij van www.bsnnederland.nl (zie artikel <i>Managementtheorie en ethiek: geklets!</i>) kun je veel beter acquireren als je op zijn school gaat praten met andere managers. Dat werkt beter dan de standaardoplossingen zoals aangedragen in dit artikel.

Moeten de juniors nou eerst naar www.bsnnederland.nl om medior te worden waarna ze, door de methode uit dit artikel te hanteren, vanzelf senior worden? Of is dit artikel bedoeld voor de juniors?

Ik ben zeer benieuwd naar de meningen van meneer Kwaman en Van Rooij over deze materie.
G. Bijvank
Duidelijk herkenbaar
Remko
Naar aanleiding van mijn afstudeeronderzoek naar groeimogelijkheden van opdrachten in de organistie advies markt heb ik zojuist enkele interviews gehad welke hier geheel bij aansluiten.

Acquisitie en succes van een bedrijf(sfdeling) lijkt mede veroorzaakt te worden door het gezamelijk dragen van de verandwoordlijkheid voor opdrachten. Samen 'spotten' , verkrijgen en uitvoeren. Resultaatverandwoording per persoon leidt tot concurrentie binnen het team en inefficient gebruik van expertise en kennis.

mooi onderwerp

Meer over Acquisitie