Inleiding
Nu het tij is gekeerd in grote delen van de zakelijke dienstverlening, is de roep om commerciële slagkracht groot. Iedereen moet nu een bijdrage leveren aan acquisitie en relatiebeheer en daar is - geluk bij een ongeluk - ook ineens tijd voor. Natuurlijk heeft het geen zin elke professional domweg met een acquisitietarget op te schepen en hem of haar daar veel succes bij te wensen. Commercieel talent moet ontwikkeld worden, evenals focus, een managementstijl en organisatie om dat talent tot zijn recht te laten komen. Daarbij gaat het erom met elkaar te ontdekken wat het verwerven van opdrachten nu precies betekent, hoe het werkt en welke faciliteiten daarin kunnen ondersteunen. In dit artikel worden de belangrij...
kortom komt er ook een versie waar wij vrouwen e.a.a. aan hebben.
Dit doet niets af aan de goede tips en richjtlijnen als hierboven echter vrouwen dienen net iets meer te weten dan hun mannelijke collagae en iets vasthoudender te zijn te zijn kortom, je dient altijd beter te zijn en je net iets meer te bewijzen dan "onze vrienden. "
het leuke koppie helpt al jaren niet meer.
Deze werkwijze is volgens mij van toepassing in elk zakelijke dienstverleningsgesprek waarin een product en een verkoper centraal staan.
Gegroet,
Arjan.
De koper moet jou de order gunnen, en daarom zijn al mijn kopers mijn vrienden, want bij mijn vrienden kan ik gewoon doen.
Bevestigt weer mijn mening dat een goed acquisiteur een gewoon mens is, dat naar zijn klanten luistert.
Niet gehinderd door een of andere stompzinnige verkooptraining.