Beter acquireren in drie stappen (1)

Cover stories

Inleiding

Nu het tij is gekeerd in grote delen van de zakelijke dienstverlening, is de roep om commerciële slagkracht groot. Iedereen moet nu een bijdrage leveren aan acquisitie en relatiebeheer en daar is - geluk bij een ongeluk - ook ineens tijd voor. Natuurlijk heeft het geen zin elke professional domweg met een acquisitietarget op te schepen en hem of haar daar veel succes bij te wensen. Commercieel talent moet ontwikkeld worden, evenals focus, een managementstijl en organisatie om dat talent tot zijn recht te laten komen.  Daarbij gaat het erom met elkaar te ontdekken wat het verwerven van opdrachten nu precies betekent, hoe het werkt en welke faciliteiten daarin kunnen ondersteunen. In dit artikel worden de belangrij...

Bert Smeets
OK
monique
Het artikel staat garant voor de geijkte gedragsregels, echter als vrouw gaat het meestal toch wat suptieler aan toe. de uitgesoken hand na het binnenstormen komt niet altijd lekker aan.
kortom komt er ook een versie waar wij vrouwen e.a.a. aan hebben.

Dit doet niets af aan de goede tips en richjtlijnen als hierboven echter vrouwen dienen net iets meer te weten dan hun mannelijke collagae en iets vasthoudender te zijn te zijn kortom, je dient altijd beter te zijn en je net iets meer te bewijzen dan "onze vrienden. "
het leuke koppie helpt al jaren niet meer.
Arjan Oomen
Beste Frank,

Deze werkwijze is volgens mij van toepassing in elk zakelijke dienstverleningsgesprek waarin een product en een verkoper centraal staan.

Gegroet,
Arjan.
Aad Overvliet
Prima artikel ! De schrijver heeft begrepen dat verkopen geen kwestie is van produkt tonen, prijs noemen en orderboek pakken, maar dat verkopen chemie is tussen koper en verkoper.
De koper moet jou de order gunnen, en daarom zijn al mijn kopers mijn vrienden, want bij mijn vrienden kan ik gewoon doen.
Hans Maes
Als nieuwkomer op de consultancymarkt, is acquisitie één van de zaken, waar je beslist niet buiten kunt. Je kunt niet zeggen: Dit hoort niet tot mijn competenties. Vandaar is voor mij dit soort artikelen, zeer waardevol. Duidelijk en op de praktijk gericht geschreven.
Michel Blessing
Prima artikel. In theorie klopt het helemaal, maar nu komt het er op aan: doen! Daar gaat het vaak mis. Hoe breng ik het in de praktijk.
Douwe van Oosten
Goed artikel.

Bevestigt weer mijn mening dat een goed acquisiteur een gewoon mens is, dat naar zijn klanten luistert.
Niet gehinderd door een of andere stompzinnige verkooptraining.

Meer over Acquisitie