6 effectieve marketingpresentatie tips

Zes tips om met behulp van presentaties aan klanten te komen. Effectieve marketing komt neer op voortdurend naar buiten treden; aan de wereld kenbaar maken dat je er bent. Mensen kopen diensten van degenen die ze kennen.

Een heel goede manier om aandacht te trekken, is het geven van presentaties voor het publiek. Met behulp van presentaties maak je jezelf zichtbaar voor veel mensen tegelijk, je leert in korte tijd veel mensen kennen en zij jou. Je kunt wat dat betreft beter vóór het publiek staan dan er tussen zitten.

Hierbij zes aanwijzingen voor degenen die van presentaties geven een marketingstrategie willen maken en er uit willen halen wat er in zit.

1. Kies de juiste plaats
Je presentatie houd je op de plaats waar je doelgroep komt. Is er voor jouw hele speciale doelgroep geen enkel...

Marian Stoppelenburg
Het is zeker een goed idee, met name voor relatief kleine ondernemers (zoals ik zelf ben) met een beperkte hoeveelheid potentiële opdrachtgevers. Een uitstekend communicatiemiddel met een aantal interessante mogelijkheden...
Let echter op de twee belangrijkste voorwaarden om een dergelijke presentatie succesvol te laten zijn: inhoud en structuur.
We hebben allemaal wel eens een presentatie moeten aanhoren, die ons werkelijk niets nieuws bracht. Geen of een zeer oppervlakkige inhoud. Is er bovendien sprake van geen of een onduidelijke structuur, dan kan je als goedwillende toehoorder je aandacht er niet bij houden.
Ben je daarbij ook nog een matige spreker/acteur, dan raad ik dit middel juist sterk af. Kortom, alleen doen, als je zeker weet dat je op een boeiende manier een goed verhaal kunt houden!

Marian Stoppelenburg
docent en communicatieadviseur