Veel organisaties moeten bezuinigen. De kaasschaaf gaat nog een keer over alle uitgaven, de tarieven worden tegen het licht gehouden en de mensen van de afdeling ‘onderhoud externe relaties’ krijgen maagzweren van alle koffie die ze drinken met potentiële opdrachtgevers. En dat, terwijl de oplossing daar niet zal liggen. U kunt veel beter uw klanten voor u laten werken. Dat weten ze bij Jumbo Supermarkten en de Toppers maar al te goed.
Supermarktketen Jumbo stond tijdens de uitbraak van de Mexicaanse Griep vorig jaar voor een grote uitdaging: het schoonmaken van de winkelwagentjes. Vanuit het hoofdkantoor kwam de oekaze dat alle filialen minstens drie keer per dag alle winkelwagentjes moesten desinfecteren. Verplicht. Direct sprongen de supermarkthouders in de weerstand: schandalig! Denkt ...
Ik zit in de zorgsector en mantelzorgers zijn mijn klanten. Deze groep is moeilijk te vinden / benaderen. En dat geldt voor veel van mijn collega's in den lande.
We organiseren bijeenkomsten / cursussen maar er komen weinig mantelzorgers op af. (ook al je vervangende opvang hebt geregeld)
Ik hoop dat ik op goede ideeen kan komen, het is moeilijk om buiten vaste (denk)patronen te denken. Of heeft iemand een geweldig idee??!!
Ik sta open voor suggesties via k.kiezenberg@smwo.nl