De virtuele bedrijfscultuur rukt op

inleiding

Op de drempel van de 21e eeuw blijkt het Internet in vele bedrijven een grote greep te krijgen op de bedrijfscultuur. Het lijkt wel of bedrijven door het Internet op drift zijn geraakt.
Wereldwijd wordt een nieuwe communicatietaal gebezigd via o.a.camcorders, Cd-rom, computer programma's, teleconferenties, de zgn. screen language.
Managers vergaderen over websites, zoekmachines en internet-recruitment.
Nieuwe functies ontstaan, zoals webmaster, content engineer ene-lancer (i.p.v. free-lancer). Het zijn vaak groeifuncties, met nog weinig afgebakende taakomschrijvingen. Het komt aan op creativiteit en strategisch gevoel voor e-commerce.
Bureauoverleg vindt plaats via het computer netwerk.
He...




sarah van waelderen
Geachte,

graag had ik, indien het mogelijk zou zijn, nog extra informatie gehad over virtuele organisaties, en meer over virtuele winkels omdat ik hierover een thesis ga maken.
dank bij voorbaat

sarah van waelderen
s. van de bunt
Beste Sarah,
voor virtuele winkels (e-commerce) kun je raadplegen andere artikelen in M@n@gement, o.a. van Robin Janszen. Succes met je thesis. Voor specifieke vragen over internet en cultuur kun je altijd met mij contact opnemen.
W. Steenstra
Geweldige website, precies wat ik zocht voor mijn eindverslag van mijn stageperiode.



Een tevreden student.

Meer over ICT & Internet