UX-learning heeft de toekomst!

Columns

De technologische markt blijft zich vernieuwen. Zo is er een sterke toename in het gebruik van (online) video, de opkomst van het concept ‘bring and choose your own device’ en de switch van mobile first naar mobile only, om maar een paar grote ontwikkelingen te noemen. Na de groei van de desktop computer en de TV, is het nu de beurt aan de mobiele technologie. In de VS is al bijna 20% van de millennials ‘mobile only’. Deze technologische veranderingen hebben een sterke invloed op hoe we de wereld zien, hoe wij informatie tot ons willen nemen en hoe wij willen leren.

Generatie Y is hier
Voor generatie Y, de opkomende werkende generatie van young professionals, zal veel veranderen. Momenteel heeft een medewerker gemiddeld vijf ‘banen’ in zijn/haar carrière, generatie Y waarschijnlijk meer. D...

Martin van Brakel
Jouw pleidooi om micro-learning als nieuwe standaard te zien verdient navolging Iris. Reeds enkele jaren ben ik betrokken bij het ontwikkelen van online leeromgevingen voor diverse opdrachtgevers. Ik zie ook een toenemende belangstelling voor korte intensieve programma's waarin met name mobile learning een belangrijker rol gaat spelen. Dit past ook bij de tendens dat organisaties steeds meer oog krijgen voor het leren op de werkplek. Het gedachtegoed '70-20-10' van Charles Jennings heb ik reeds eerder onder de aandacht gebracht in een van mijn columns.
Martin van Brakel

Meer over Digitale transformatie