Wel eens van ‘stopkracht’ gehoord?
Het klinkt tegenstrijdig: kracht heeft immers met beweging te maken, stoppen lijkt het einde van de beweging. Dat is het ook. In de reclamewereld bedoelen we met stopkracht: in hoeverre zijn de verschillende herkenningspunten van de winkel in staat om een consument tot stoppen te bewegen.
Het is dus weer zo’n reclameterm!
2000 boodschappen per dag!
Toch is het zeer nuttig eens stil te staan bij stopkracht als je iets wil vertellen of iets verkopen. Stopkracht zorgt dat je aandacht krijgt en dat is in deze tijd van informatie-overload hard nodig. Wist je dat er gemiddeld zo’n 2000 boodschappen dagelijks aan je voorbij glijden?!!! Spotjes, advertenties, tijdschriften, draagtasjes, en ga zo maar door... Wat is blijven hangen? Welke kun je nog voor je zien? S...
Mist op de juiste wijze ingezet kan stopkracht verrassende resultaten opleveren en dat met soms beperkte budgetten.