De groei van ondernemingen wordt vaak beperkt door gebrek aan ambitie, financiering, voldoende gekwalificeerd personeel of een waardepropositie die lastig schaalbaar is. Snelle groeiers excelleren juist vaak op het gebied van creatieve marketing, unieke waardeproposities en slimme distributie. Ze denken buiten de gebaande paden. In dit artikel focussen we op zogenaamde scale-ups die razendsnel zijn gegroeid door een disruptieve aanpak.
Deloitte hanteert als definitie van een scale-up: een bedrijf dat na 5 jaar al minimaal 5 miljoen dollar omzet boekt.
Een disruptieve, dus ontwrichtende aanpak. Een benadering die anderen niet zien aankomen of niet aandurven. Dat vraagt om moedig leiderschap. Het vergt een gezonde dosis durf om een strategie te formuleren die haaks staat op de gevestigde ...
Ik werk bij een Corporate-Startup Studio, Aimforthemoon. Wij helpen onze klanten te innoveren door corporate innovators te koppelen aan ervaren ondernemers uit onze community. Als je een keer wilt bellen hoor ik het graag!