Wil je een betere reputatie? Betrek je klanten erbij!

Columns

Bedrijven met een sterke reputatie presteren beter dan de markt. Ze vinden sneller nieuwe klanten, medewerkers en investeerders en ze houden die ook makkelijker en langer vast. Goed reputatiemanagement is vooral in tijden van crisis cruciaal. De ‘Reputation Economy’ is een feit . De vraag die opdoemt is ‘hoe kunnen wij onze reputatie versterken?’. Het antwoord is geniaal in al zijn eenvoud: 'betrek je klanten erbij!'

 

Reputatiemanagement

Uit onderzoek van het gerenommeerde Reputation Institute blijkt dat de reputatie van een organisatie onder klanten en stakeholders bepaald kan worden aan de hand van zeven key-drivers.

1. Products & Services: de organisatie biedt aantrekkelijke producten en diensten, kwalitatief, betrouwbaar en met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
2. Innovation: d...

Karel Winkelaar
Je kunt het ook omdraaien: organisaties die goed presteren verdienen een goede reputatie. Of ze die ook krijgen, moet wel door communicatie over de prestatie worden bevestigd. Helemaal eens dat uitsluitend communiceren zonder presteren niet werkt.

Meer over Reputatie management