Profielen op Hyves zijn onderdeel van uw corporate branding

Columns

Internet speelt een steeds grotere rol in de beeldvorming. Beeldvorming over organisaties, merken en mensen. Brandmanagers, hoeders van ‘merken’, gebruiken internet zelf intensief om die beeldvorming te bewaken en te beïnvloeden. Maar wat wanneer medewerkers in toenemende mate de ‘merkwaarde’ bepalen en internet steeds meer informatie geeft over die medewerkers?

Centraal uitgangspunt in ‘branding’ is niet de vraag òf je bedrijf (of product) een merk is, maar wat je er mee doet. Elke bedrijf is namelijk al een merk of je je daar nu bewust van bent of niet. Datzelfde geldt ook voor ‘personal branding’, het merk ‘ik’. Iedereen is een ‘brand’, een merk. Iedereen heeft een ‘imago’. Dat geldt richting collega’s, klanten, bazen, medewerkers en breder. En net als bij bedrijfsmerken is het dus niet...

Simon
Je colleg'as / werknemers worden de spiegel voor het bedrijf, met hun "prive" profielen zoals hyves. Hoop dat je werknemers al het belangrijkste kapitaaal van je onderneming waren want ze worden nu nog invloedrijker.

Zorg dat PR bedrijfsinformatie makkelijk te vinden is voor de meest gerbuikte profielen, stel iemand verantwoordelijk voor de bedrijfs hyves en myspace. Doe je het zelf niet dan zal iemand uit het bedrijf het voortouw nemen of je het als bedrijf nu wil of niet.

Meer over Human Resources Management