P&O'ers scoren 'net voldoende'

Ruim tweederde van werkend Nederland (70 procent) denkt dat de p&o-afdeling het werk leuker kan maken. Tegelijkertijd waarderen ze de diensten van de doorsnee p&o'er gemiddeld met een 6,1. Dat blijkt uit De Nationale P&O Score, een onderzoek naar personeelsbeleid onder ruim 2300 werkenden, onder wie uitvoerenden, leidinggevenden en directeuren. Het onderzoek is uitgevoerd door onder meer Intermediair en Management Team.

Kritiek is er vooral op de aandacht die de organisatie heeft voor de balans tussen werk en privé-leven, loopbaanontwikkeling en management development. Het salarisbeleid krijgt van alle groepen ondervraagden de hoogste waardering. Ook het verzuimbeleid en de werving & selectie doet de organisatie door de bank genomen naar tevredenheid.

Meer dan de helft va...

HC de Geus
Citaat uit het artikel.
"oprechte interesse in wat er in werknemers omgaat en daarop inspelen, loont. Dat resulteert in productievere werknemers en minder uitstroom."
Werkend Nederland geloofd heilig in de regel hierboven. Te meer omdat, inderdaad, P&O is geïnstalleerd door de hoogste in rang is het vertrouwen in deze stafafdeling ver te zoeken.

Het vertrouwen moet er zijn anders kun je het schudden. Wanneer daadwerkelijk omgangsvormen in organisatie een omslag nemen naar een "gewone menselijke benadering" en we ons allemaal houden aan onze afspraken, let dan ook eens op de afspraken die liggen op het vlak van het arbeidscontract, dan bestaat de mogelijkheid dat P&O hoger gaat scoren. Het heeft veel te maken met perceptie en beleving van de werknemer. Het zijn mensen, weet je wel.
Een algemeen advies aan P&O'ers:
"Doe niet te formeel, stap van je sokkel en beleef de wereld in je werk."
Mensen komen naar je toe!