Opleiding: Feedback geven en ontvangen
Feedback betekent letterlijk “terugvoeden”. Tijdens ons werk voeden wij elkaar regelmatig met informatie over wederzijds gedrag en prestaties. Positieve feedback wordt vaak enthousiast gegeven. Maar negatieve of verbeter feedback is veel lastiger. We zijn bang anderen te beledigen of in de verdediging te dringen. Ook het ontvangen van feedback is niet altijd makkelijk, hoe reageer je op kritiek. In deze training leer je om gemakkelijker en effectiever feedback te ontvangen en te geven.
Deze training is bestemd voor een ieder die het geven en/of ontvangen van feedback lastig vindt. Je durft het niet of je weet niet hoe je feedback moet geven of ontvangen, terwijl je ondertussen wel met een onbehaaglijk gevoel blijft zitten. Of je boekt minder resultaten dan je zou willen door uw stijl van communiceren bij het geven van feedback. In deze training leer je om gemakkelijk en effectiever feedback te ontvangen en te geven.
Na de training ben je in staat om makkelijker en effectiever feedback te geven en te ontvangen.
Werkwijze
Praktische aanpak De module is gericht op het kunnen toepassen van de belangrijkste feedback-regels. Ook leer je manieren om makkelijker feedback te geven en te ontvangen. Na afloop van de training kunnen deelnemers gedrag op een objectieve manier benoemen en feedback geven die sneller geaccepteerd wordt. Ook leren deelnemers verder te bouwen op de feedback, bijvoorbeeld door de ander nogmaals aan te spreken of voortgang te benoemen.