De (on)zin van Sociale Netwerken

Columns

Wie is er nog geen lid van een Sociaal Netwerk? Welke waarde voegen sociale netwerken toe aan haar leden, de investeerders, de adverteerders en aan de maatschappij?

De community markt

De sociale netwerk site Facebook groeit sterk in Nederland. In week 37 bezochten ongeveer 3,6 miljoen Nederlanders de website. Uit de maandcijfers is af te leiden dat, gemeten naar totale surftijd, Facebook inmiddels de nummer 9 site van Nederland is met een gemiddelde sessielengte van 6,7 minuten. Hyves (9 miljoen leden) is na Google de best bezochte website van Nederland met een stabiel bereik van 50% per week en 6,4 miljoen unieke bezoekers in week 37. Facebook gaf onlangs aan wereldwijd zo'n 300 miljoen leden te hebben en ook winst te maken.

Een andere netwerk site die de afgelopen maanden snel s...

Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Christiaan,

Ik ben er dol op! Maar, zie ook wel dat het af en toe uit de hand loopt... Met name Facebook gaat nog wel eens alle kanten op. Linkedin is juist heel effectief en gericht en zinvol (en vanuit de 'klant' bedacht).

Een leerzaam nieuw boek is 'De Whuffie Factor'' van Tara Hunt. Het is boek dat tips geeft voor succesvol gebruik van onlinecommunities.

Zie:
http://www.managementboek.nl/boek/9789022959374/de_whuffie_factor_tara_hunt?affiliate=1412.

Walther.
Jos Essers
a.s. vrijdag, 7 mei 2010 wordt er in Amerika een nieuwe Social CRM applicatie gelanceerd door Xeesm ( http://www.xeesm.com . Zolang heeft het toch nog wel geduurd.

Met deze toepassing wordt CRM opnieuw bekeken en specifiek toegespitst op het verzamelen en beheren van contacten op de sociale netwerken.

Bob Thompson vroeg zich al eerder af, wie de nieuwe leider op het gebied van Social CRM gaat worden : http://www.customerthink.com/blog/will_the_real_social_crm_leader_please_stand_up/

Ik ben in ieder geval zeer nieuwsgierig
Jos Essers
Janny
Ook kunnen leden worden verwijderd, zelfreiniging. Deze exclusieve netwerken zullen rond allerlei thema’s en mensen ontstaan. Het jezelf in de etalage zetten op een grote netwerksite zal dan niet meer nodig zijn. Specialistische netwerken zullen de rol overnemen. Headhunters, verkopers, stalkers en andere voyeurs worden buiten gesloten. De revival van Old Boys, Girls, Friends en Specialists networks. http://vienne.co/bop-nu http://vienne.co/vi-cam-tay
vi nu
Ook op internet geldt de wet ‘less = more’. Een netwerk als digitaal adresboek met uitgebreide profielen en curriculum vitae is zeer praktisch. Het grote voordeel is dat de leden zelf hun profiel actueel houden

Meer over Social Media in en om de organisatie