Het omzetkonijn van KPN

Wilt u ook meer omzet? Een klein kunstje! De Consumentenbond doet ook mee. Hier kunt u wat van leren.

Het zit u wat tegen, in commercieel opzicht althans. U bent niet de enige op dit moment, en dat geeft enige troost. Maar toch, het kon allemaal veel beter. Volgens Oud-Hollands gebruik heeft u al flink zitten kaasschaven, maar daar komt eens een einde aan. Als het met besparen niet lukt, dan nog eens goed kijken naar de opbrengstenkant. Kan die omzet echt niet omhoog? Hebben we werkelijk alles geprobeerd? Nieuwe doelgroepen, nieuwe toepassingen, actiekortingen, promoties, nog meer klanten bezoeken, nog meer prospects bellen. U bent aan het eind van uw latijn.
Help! Tom Poes verzin een list; hoe krijgt u het omzetkonijn uit de hoed? Of denkt u dat omzetkonijnen alleen in sprookjes bestaan?...

van empten johan
4 jaar geleden reeds toverde ik dit konijn uit mijn hoed. We zijn een klein -daadwerkelijk klein, mijn echtgenote en ik maken gewoonlijk alléén de dienst uit- cateringbedrijfje. Naar een 12-tal bedrijven -we zijn gevestigd op een industriepark- deden we een voorstel voor Rest-Invest, een concept dat ikzelf bedacht én benoemd had, en dat om de één of andere reden toch niét insloeg. Geen enkel bedrijf van al deze die we wekelijks over de vloer kregen waren geinteresseerd in een "vooruitbetaling" , gekoppeld aan een fikse korting;(wij noemden het winstdeelname). Trouwens, enkele van deze bedrijven produceren nu in Polen, Hongarije, India, maar belgisch Limburg is uit hun logboeken verdwenen!. Misschien dat dit concept in een andere sector wel kans op slagen heeft, maar de restaurant-sector, waar de kredietkaart welig tiert en totaal tegendraads enkel voor extra kosten zorgt ( huurprijs kaartenlezer, commisie en min. 4 dagen wachten op uw centen! ) blijft in de kou staan.
Aan alle inventieve ondernemers, ik hoop dat ik u niet ontmoedigd heb, maar laat me iets weten als u meer succes boekt.

Meer over Corporate communicatie