‘Hoeveel korting geef jij klanten op jouw trainingen nu alles online gaat?’ Dat vroeg een collega-ondernemer me deze week. Ah, het onderwerp korting! Dat is niet waar dit artikel over gaat. Vele verstandige mensen hebben voor mij al betoogd waarom korting geven geen goed idee is.
Waar we het wél eens over mogen hebben, zijn de domme dingen die we doen als we offertes maken. Zoals korting geven. En om je niet tastend in het duister en met een complex over jouw offerteschrijfvaardigheid achter te laten; onderaan dit artikel lees je ook hoe je het slimmer aanpakt.
Wat is ‘dom’?
Domme offertes spelen niet in op hoe klanten onbewust beslissen. Inderdaad, ik betrek het gebied van het onbewuste brein en neuropsychologie graag bij het schrijven van offertes. We hebben dankzij neurowetenschappers ...
Ik dacht dat ik wel redelijk goede offertes uitbracht maar heb doorgaans meer succes met een goed gesprek. Nu realiseer ik me dat ik in een gesprek juist dat doe wat je beschrijft en op papier laat ik hier nog wel wat liggen . Ik ga mijn offertes zeker nu beter opstellen.