Let´s Jazz!

Columns

Dag informatietijdperk, hallo concepttijdperk. In 2009 kondigde Daniel H. Pink het nieuwe tijdperk al aan. In zijn Huizinga-lezing (2013) hield Bas Heijne een betoog over een betoverde wereld. Jan Jonker onderzoekt nieuwe business modellen van de WEconomy. De Jugaad-filosofie gaat over snel en innovatief handelen en wint aan aandacht. Trendvoorspellers spreken over een netwerksamenleving. We gaan samenwerken, delen, ruilen en meer waarde creëren. De individuele ‘winst’ is een belangrijke drijfveer, aldus Jonker. Samen bereiken we meer en benutten we beter.

Ik juich het nieuwe tijdperk toe. De ´stromingen in opkomst´ nodigen uit tot meer creativiteit, meer betrokkenheid en meer verbondenheid. Die meerwaarden zien we al overal. We vormen een collectief om samen energie in te kopen. Op kleine...

diane
Leuk en herkenbaar blog Irma over de trends van samen doen en netwerken. Ook ik zie tijdens het marktonderzoek dat ik voor Verse Peper uitvoer de "delen is vermenigvuldigen trend". Niet alleen de producenten gaan hier iets van merken, maar ook dienstverleners. Een interessante richting die nieuwe kansen en meerwaarde voor ons allemaal kan bieden.
Dit betekent dat bedrijven zich anders moeten opstellen willen zij hier de vruchten van plukken. Groeten Diane Siemelink Verse Peper.

Meer over Corporate communicatie