Organisaties staan een hobbelige tijd te wachten. Is jouw organisatie daar klaar voor? Hoe bereid je je er op voor? Met defensief beleid, of ga je voor echte vernieuwing?
De arbeidsmarkt kenmerkt zich de komende jaren door een exponentiële groei van ZP’ers en de uittredende babyboomgeneratie. De talentenvijver raakt leeg en vraagt om andere samenwerkingsvormen dan het traditionele loondienstverband. Organisaties zien zich in toenemende mate voor de vraag gesteld hun toegevoegde waarde op de arbeidsmarkt concreet te maken. Hier volstaat geen marketingverhaal, maar zullen organisaties werkomgevingen moeten creëren waar talenten graag werken. Kernbegrippen: ondernemersklimaat, zingeving, aansprekend brand, fun, duurzaamheid, echtheid, openheid en synergie.
Marketingmoe
Een bekende uitspraak v...
"Hoe je er achter komt of je dat doet, vraag het ze en luister dan goed, alsof je toekomst ervan afhangt..."
Een oprecht luisterend oor zal praktisch nooit als negatief ervaren worden.
Heeft deze te maken met de aard van Rons professie? Zijn alle intermediaire organisaties op voorhand verdacht? Er is veel mis gegaan in die wereld, laten we echter de mensen die nieuwe wegen bewandelen niet belemmeren door ze dat tot in den eeuwigheid na te dragen. Ron Bavelaar maakt zich oprecht hard voor eerlijke advisering waarbij het belang van klanten voorop staat. In moeilijke tijden heeft de organisatie voorgehouden dat de organisaties die structureel voor het klantbelang kiezen, aan het langste eind zullen trekken. Gezien de ontwikkelingen krijgt hij steeds meer gelijk.
Nogmaals, met alle aanstaande veranderingen denk ik dat hij op tijd z'n eigen koers is gaan varen. Een voorbeeld.