- "Cant you write something people can read?"
- Bronnen van organisatiesucces
- High performance work practices
- Contra-intuïtieve elementen
- Hoe werkt het?
- Waarom slimme bedrijven soms domme dingen doen
- Redenen voor contraproductief organisatiegedrag
- Consequenties van downsizing: when the ship threatens to sink, the best swimmers are the first to jump
"Cant you write something people can read?"
In 1985 leerde Jeffrey Pfeffer Kathleen Fowler kennen met wie hij nu twaalf jaar getrouwd is. Ze vroeg hem wat hij deed. Toen hij haar vertelde dat hij schreef vroeg ze of ze iets van hem mocht lezen. Hij gaf haar een gesigneerd exemplaar van Power In Organizations (1981). Ze slaagde er in het boek uit te lezen maar vroeg hem wel "Cant you write something people can read?". Dat Pfeffer haar advies ter h...
gr dennis christmas
Wat een leuk compliment maak je mij over de leesbaarheid van de recensie van Pfeffer. Tegelijk begrijp ik uit jouw reactie dat een omissie in de recensie wellicht is dat ik de vlotte-leesbaarheid van het boek wat te positief voorstel. Ik denk dat je hier wel een beetje gelijk hebt (ik heb namelijk meer mensen iets dergelijks horen zeggen).
Vriendelijke groet,
Coert Visser
Met elke te ver doorgevoerde beweging bereik je het tegenover gestelde! Ik denk dat deze realisatie de opdracht wordt voor deze tijd. Niet alleen voor de inrichting van organisaties, maar zeker ook voor de inrichting van de maatschappij!
Elk bedrijf dat het streven naar winst te ver doorvoerd, zal verliezen. mischien niet altijd in financieel kapitaal, maar zeker in maatschappelijk en natuurlijk kapitaal.
Een maatschappij die te ver door schiet in haar streven naar rechtmatigheid, verliest de rechtvaardigheid!
1 oktober 2002 - Bedrijven die goed zijn voor hun personeel leveren twee keer zoveel rendement op voor hun aandeelhouders. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van het adviesbureau Watson Wyatt Brans & Co. Aan het onderzoek namen dertig Nederlandse bedrijven deel. Uit de studie blijkt een duidelijk verband tussen de uitvoering van het personeelsbeleid en de financiële prestaties van de onderneming. Uit de studie blijkt dat bedrijven die voorbeeldig met hun werknemers omgaan het rendement voor de aandeelhouder met 90 procent kunnen verhogen. Met goed personeelsbeleid wordt overigens niet het in de watten leggen van medewerkers bedoeld. Bedrijven moeten ook slecht functionerend personeel durven te ontslaan en meer prestatieprikkels invoeren. (bron: Zibb.nl)