Managers, Walk your Talk !

Integraal management wordt tot op de dag van vandaag gezien als dé management methodiek om organisatorische veranderprocessen te verwezenlijken. Theoretische verhandelingen en het geloof hierin zijn er in overvloed, maar wordt dit geloof wel in de praktijk beleden?

Bij een veranderproces moet er rekening gehouden worden met:

a. de cultuur van een organisatie
b. de visie van een organisatie
c. de strategie van een organisatie
d. geen van bovenstaande antwoorden zijn juist

Waarschijnlijk vindt u dat er rekening gehouden moet worden met de cultuur én de visie én de strategie van de organisatie. En natuurlijk merkt u nog op dat de lijst niet compleet is. Zo denk ik er ook over, dus tot zover geen nieuws. Zes jaar geleden was ik betrokken bij een Lean-Maunufacturing project in een industriële ...




John van Beers
Lid sinds 2019
Ik kan me heel goed scharen achter dit idee. De huidige management praktijk is geboeid bij snelle in het oog springende resultaten. Het weg die in bovenstaand stuk bewandeld is de lange duurzame weg tot verandering, maar in mijn ogen de enige manier om op lange termijn een succesvol bedrijf neer te zetten
S'ace
de uitspraak "Walk Your Talk" ...
verdient hier m.i. enige verdieping.

immers is het wel "Your Talk" ...
manager (of tever doorgegroeide manager / directeur - richtinggever) ?

wat ik hier bedoel is het leven in "oude werelden", in "oude zekerheden", "in reeds bewezen pseudo-spirituele mantra's", dat op de loer ligt voor elk wezen dat niet met enige kritiek en zelf-kritiek en eigen authentiek woordgebruik zichzelf heeft door-ver/ontwikkeld op deze meer en meer complexe internationale markt.

de Spraak mag best eigen zijn en tegelijkertijd uitnodigen tot een appèl aan anderen je met mekaar te verhouden in een meer verdiepend (en tijdrovend, eh ... -genietend!) gesprek waar je het in eerste instantie vooral niet met mekaar eens bent.

NB.
in het werk van KenWilber wordt dit fenomeen mi. geduid door de Pre/Trans Fall-acy ... : je verkeert met mekaar in een interessant gedoe (de waterval) en je vermijd met mekaar de waterval te nemen als hindernis ... waardoor je vervalt tot voor de waterval ... en deze telkens opnieuw opdoemt ... : Mijn raad (voor onze tijd/ons nationaal? / europees? / globaal? probleem) zegt ... door de waterval heen mekaar vasthouden en daarna eens verder zien wat we avonturieren "in het nieuwe" ...
R de Bruijn
Managers zijn ook maar mensen en doen gewoon wat elk mens doet; We doen wat we denken in plaats van wat we zeggen. Een grote verandering is goed voor het bedrijf (dit is wat we denken en wat we zeggen) maar dat geldt niet voor "mijn" afdeling want die heb "ik" goed georganiseerd en hoeft dus niet te veranderen (dit is ook wat we denken maar helaas niet zeggen). Zou daar misschien een bronnetje voor de vertraging van grootschalige veranderingen zitten?

Meer over Competentie management