RECRUITMENT & CHARITY

Liefdadigheid is niet meer weg te denken uit onze communicatietoolbox. Kranten, tijdschriften, TV, radio, websites en blogs worden voor een belangrijk deel vrijgemaakt voor liefdadigheid. Iedereen wil iets te maken hebben met liefdadigheid. Of het nu gaat om de personal branding en maatschappelijke betrokkenheid, zoals Katja Schuurmans. of om het bedrijfsleven, iedereen laat graag (zijn/haar/hun) liefdadigheid nadrukkelijk zien.

Aanbieden van GRATIS kennis e/o wapperende handen zijn steeds vaker middelen om je onderneming als Maatschaappelijk Betrokken te positioneren. Het doel is niet altijd MVO maar dan toch zeker als feel good imago van je jongere werknemers e/o potentials.

Dit gevecht om de jongere potential gaat ver, het lijkt op een war on talents. Dat is dé doelstelling.

Iedereen springt in de liefdadigheidsmarkt voor bedrijven. Iedereen denkt een graantje mee te kunnen pikken. Cars for Charity Foundation. De doelstelling van hun stichting is het organiseren van evenementen waarbij liefdadigheid met exclusieve auto's wordt gecombineerd. Stichting Charity Works voor zinvol werk zonder winstoogmerk! Charity Works is volgens hun eigen zeggen het eerste uitzendbureau dat maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel draagt. Ze hebben ervoor gekozen om goede doelen te steunen in plaats van winst te maken. Stichting Charity & Sport brengt de werelden van sport en liefdadigheid dichter bij elkaar. De 4 Mile Charity Run is één van de vaste onderdelen van de 4 Mijl van Groningen. Hiermee steunt de 4 Mijl van Groningen een goed doel in Noord Nederland.. Kortom: het barst van de charity.

Haaks op de teneur van deze regels, realiseer ik me ook dat er niets mis is met charity. Zeker niet als charity wordt geïntegreerd in bijvoorbeeld de waarden en normen van de onderneming. Als het echt onderdeel uit maakt van de manier waarop je je als individu manifesteert in de samenleving en in je directe omgeving. Als je (als onderneming) je maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt. Niet 1 keer per jaar for the fun or the press, dan is het perfect. (dat slaat misschien ook wel op de hierboven gegeven voorbeelden)

Het blijft tegen de geschetste achtergrond natuurlijk niet uit dat de recruitment-markt ook haar Charity Event moest hebben. En ja hoor, HR-managers kunnen elkaar nu tijdens een leuke middag ontmoeten en tegelijkertijd een goed doel steunen. De organisator van  Recruitment Charity Bas van de Haterd wil tijdens deze netwerkbijeenkomst zoveel mogelijk geld ophalen voor onderwijs in Afrika. Het Recruitment Charity Event vindt plaats in de feelgood omgeving van Seats2Meet.

Feel good, fun or charity? Misschien moet je er gewoon heengaan om achter de echte charity komen. Recruitment Charity Event op 12/12 a.s. (bron: 'Frank'.)

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro