Hoera, volgens het CBS zijn we officieel uit de recessie! De vraag is of we hier blij mee moeten zijn. Recessies leveren veel kansen op voor het bedrijfsleven, met name voor leveranciers van ICT diensten.
Opdrachtgevers gaan in tijden van reccessie (nog)beter kijken of al die afgenomen diensten en producten écht waar voor hun geld opleveren. Dus misschien is het einde van de recessie misschien wél slecht nieuws voor al die leveranciers, die eigenlijk weinig tot niets opleveren voor klanten. Die geen waarde toevoegen en rendement geven en mogelijk alléén maar geld kosten.
Klanten gaan in lastige tijden aanbieders van diensten en producten terecht stevig toetsen voordat handtekeningen gezet gaan worden. Opdrachtgevers vragen bijv. consultants wat er nu écht is verbeterd binnen hun bedrijf en welke impact dat heeft op de primaire business en welk rendement daadwerkelijk zichtbaar wordt. Kortom gouden tijden voor bedrijven, die kwaliteit en QoS hoog in het vaandel hebben staan.
Consultants en adviseurs die resultaten moet opleveren worden in deze tijden weer eens kritisch getoetst, en zo hoort het ook! Zij worden gevraagd voor het tekenen van een contract helder aan te geven en aantoonbaar te maken, wat de toegevoegde waarde van zijn/haar aanwezigheid is in de organisatie van de opdrachtgever. Aan het einde van een opdracht dienen er concrete resultaten opgeleverd te worden, welke voldoen aan de verwachtingen van de opdrachtgever.
Kortom, we gaan gewoon doen wat al jaren van ons verwacht wordt. Sommige leveranciers hebben blijkbaar recessies nodig om weer eens gewezen te worden op het feit, dat zij écht iets moeten bijdragen aan de organsaties van onze opdrachtgevers…….vreemd eigenlijk, vindt u niet?
CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro