Van Management Games naar Speelse Ondernemingen

Cover stories

Van managers die een game spelen kijken we niet meer op. Maar kunnen we werk en spel ook op andere manieren bij elkaar brengen? We vroegen elf experts [zie lijst van auteurs onderaan] naar de mogelijkheden en beperkingen van serious gaming voor managers. In het eerste deel van ons drieluik 'Serious Games' voor beter managen en organiseren' stond de vraag centraal op welke manier ‘traditionele’ management games waarde creëren voor organisaties. In deel twee gaan we een stap verder: zouden we het ontwerp van organisaties niet aan game designers moeten overlaten?

Betere organisaties, met dank aan games

Traditionele management games zetten spelers tijdelijk op afstand van het echte werk. Er wordt een vrije ruimte gecreëerd waarin deelnemers vrijuit en zond...

juan tates
Ik ben al jaren enthousiast over de mogelijkheden van games om mensen te motiveren prikkelen enz, enz, enz.

Bij deze een voorbeeldje van een game die wij gemaakt hebben voor Blackberry. Doel: mensen opleiden tot Blackberry expert. Concept: deelnemers creeren hun eigen avatar en kunnen een kennisbattle aangaan met hun collega's. Resultaat: 200 deelnemers en 19.000 kennisbattles in 3 weken tijd.

http://www.youtube.com/watch?v=hed107eya6E&feature=g-upl&context=G22b0dbfAUAAAAAAAKAA

Meer over Innovatief organiseren