Wel eens tegenover een klant gezeten die na tien minuten met zijn ogen begint te rollen? Goed kans dat je in dat gesprek vooral hebt willen overtuigen. Wellicht komt dat door je eigen verwrongen beeld bij een acquisitiegesprek. Een gesprek waarin we geneigd zijn te vertellen wat we allemaal kunnen en onze diensten als producten neerzetten. Waarbij we dan technieken hanteren die we geleerd hebben op een commerciële training, bijvoorbeeld argumenteren, omgaan met weerstand en handige afsluitmethodes. Daarbij vallen we soms tevens in valkuilen als teveel zelf aan het woord zijn of te snel met oplossingen komen. Allemaal zaken die een klant af kunnen schrikken en voor velen reden zijn om een verkoper nog minder te vertrouwen dan een letselschadeadvocaat.
Verkopen blijft een vak, maar met name ...
en dan natuurlijk afsluiten met de opmerking, dat jij en je organisatie het probleem voor de klant kunt oplossen.
Wat ik overigens irritant vind, is het feit, dat de links uit de nieuwsbrief niet direct doorverwijzen naar de inhoud van het artikel.
Zal mij benieuwen of er iemand heeft geluisterd.
Bedankt voor je reactie. Je opmerking is doorgegeven aan de redactie.
groet, Erik.