Voor de derde keer in successie heb ik problemen met een HTC-telefoon. En telkens weer hetzelfde probleem. Het ding is mij geleverd bij mijn Vodafone-abonnement. De laatste keer heb ik er zelfs mijn abonnement voor verruild. Vodafone werkte mee, en ik was tevreden, omdat een defect toestel vervangen was door een splinternieuw toestel. Ook het abonnement beviel mij. Maar al snel begon de telefoon dezelfde strapatzen te vertonen als zijn voorgangers. De belangrijkste klacht was dat hij op zijn eigen momenten besloot uit te vallen. Hij zette zichzelf uit. Soms wanneer hij in je jaszak zat, op andere momenten terwijl je met een klant belde. Dat hadden mijn vorige HTC’s ook. Een andere had echter ook nog de neiging om allerlei lettertjes rechts in beeld te zetten; een lopende stroom technische woorden.
In Alphen aan den Rijn zei een Vodafone-medewerker dat dat aan de software lag. Ik moest het thuis regelen. Dat lukte me niet, dus liep ik (toen ik eens tijd over had tijdens werk in Bergen Op Zoom) binnen bij een andere winkel die de lettertjes op het toestel met twee bewegingen weer in orde had. Omdat Vodafone Alphen aan den Rijn me al eens eerder had geprobeerd met een kluitje in het riet te sturen, besloot ik daar niet meer langs te gaan.
Als een toestel voor de derde keer niet werkt, dan deel je dat met andere mensen. Dan hoor je ineens dat HTC-toestellen vaker problemen geven.
-Koop dan ook een Samsung, zeggen vrienden, of een i phone. Dan heb je dat gedonder niet.
Ik begin dat te geloven. Vooral nu op vakantie op Korfoe mijn telefoon zichzelf niet alleen spontaan aanzette, maar onmiddellijk ook weer uit. En onmiddellijk weer aan. En onmiddellijk weer uit. Etcetera. Zodra het schermpje de woorden ‘HTC, quietly brilliant’ liet zien ging hij weer uit, en met een trilling weer aan, zodat hij allesbehalve quietly brilliant genoemd kon worden.
Ik ging naar de Vodafone winkel in de hoofdstad van Korfoe, Kerkyra. Aardige verkoper, zoals meestal bij Vodafone.
-Het gebeurt vaker met HTC-toestellen, zei hij in het Engels. Soms door water damage.
-Ik zwem nooit met telefoons.
Hij kon lachen om mijn opmerkingen. Ik ook nog, maar niet meer om HTC. Ik kocht uit eigen zak een Vodafone toestel van 59 euro. Buitengewoon prettig en basic dingetje moet ik zeggen. Degelijk en bestand tegen een stootje. Maar wel zelf betaald. En mijn hele contactenbestand naar de haaien. Ik zal binnenkort naar de Vodafone winkel gaan. Maar mijn vertrouwen in HTC is weg.
Ook vind ik Vodafone niet helemaal betrouwbaar meer. Ik ben al meer dan 10 jaar bij Vodafone, maar als ze je drie keer een telefoon verstrekken die het na een paar weken begeeft, ga je er ernstig over denken ze te verlaten. Het personeel is meestal vriendelijk en kundig; ik ben alleen met een kluitje in het riet gestuurd in Alphen aan den Rijn. Maar een B-merk meegeven aan je klanten, dat is geen goede reclame. Eerder bedenkelijk business.
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO