Afgelopen zaterdag ontving ik (via bonafide kanalen) een mail. Ik kon een televisie winnen. Door gewoon iets in te tikken. Van Moniek. Nu heb ik een televisie, maar ik ken mensen die geen televisie hebben en het leek me leuk om dat ding voor hen te winnen.
Ik deed dus mee. Vanaf dat moment verschijnt met een regelmaat van één keer per dag een tweetal sms-berichten die me willen interesseren voor telefoongames. Die berichten betaal ik zelf.
Vanochtend vond ik het welletjes. FreeCellClassic.wml en Miss Piggy wilden me weer naar iets loodsen waar ik geen behoefte aan heb. Dit soort reclame maakt me agressief, omdat de afzender vaak niet te vinden is (na veel moeite lukt het wel) en dat moet om dit soort malafide geld-uit-de-zak-kloppende diensten uit te zetten.
Nog steeds zijn er mensen die met onzinnige producten, die vallen onder het veel te mooie woord ‘diensten’, geld proberen los te maken bij de vaak onwetende consument. De consument als portomonnaie; een fenomeen uit de graaicultuur. Weg ermee. Ik zal er tegen vechten tot ik er bij neerval.
En dat kan. Je gaat gewoon naar www.smsdienstenfilter.nl en in één klap zijn al die malafide bedrijven uitgeschakeld. Veel succes.
Het mailadres waar de foute mail vandaan kwam is trouwens: moniek@geselecteerde-winnaar.nl
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
In de kleine lettertjes, dat leren we er wel van, staat de meest relevante informatie. Opzegging is vaak nog moeilijker te realiseren.
En de consument, heeft die nog schuld? Ja, hij gaat te snel in op leuke aanbiedingen. Alles maar goed overwegen, dat is de les.
Ik volg het voorstel op door een bericht te sturen naar: <a href="http://www.smsdienstenfilter.nl" rel="nofollow">www.smsdienstenfilter.nl</a>.
Hopelijk is dit de oplossing om bevrijd te worden van ongevraagde berichten.