Het succes van een bedrijf bij de klant wordt grotendeels gedragen door de medewerkers in de operatie. En door hun directe leidinggevenden. Die groepen hebben het bij veranderingen verreweg het moeilijkst. En hoe worden ze ondersteund? ( Zie ook http://www.innovatieforganiseren.nl/2007/05/16/innovatieforganiseren/eckart-wintzen-over-het-celmodel-als-organisatieontwerp/ )
Het succes van een bedrijf bij de klant wordt grotendeels gedragen door de medewerkers in de operatie. En door hun directe leidinggevenden. Die groepen hebben het bij veranderingen verreweg het moeilijkst. En hoe worden ze ondersteund?
Die ondersteuning laat nogal te wensen over. Terwijl de ‘hogere managementlagen' zich in het buitenland mogen bezighouden met argumentatieleer of de tao van poeh, zijn de medewerkers en de eerstelijns leidinggevenden met de waan van alledag bezig.
En wat wil de ironie? Juist op die groepen is de meeste kritiek. Het lijkt dus zo, dat managers van een cursus terugkomen, daar iets bijleren, dat wat ze hebben bijgeleerd onmiddellijk toepassen op de eerstelijners en de medewerkers en zich DAN VERBAZEN dat die ‘het' niet snappen. Nee, die waren gewoon aan het werk toen zij zich, starend over het Toscaanse landschap of de een of andere zee, aan het ontwikkelen waren...
Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden
50% korting op een Pro-abonnement
Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >>
ik heb veel begrip voor je hartekreet. Zolang de babyboomers het heft in handen hebben zal er niet veel veranderen. De generatie na de babybommers heet niet voor niets de 'verloren' generatie, aangezien zij door baby boomers van boven, en de jongere generatie van onderen gesandwiched worden.
Pas over zo'n 10 jaar zal er daadwerkelijk iets kunnen veranderen, want dan kan de babyboom generatie niet meer hun vriendjes plaatsen op posten die juist door jongere, meer innovatieve mensen bezet zouden moeten worden.