Laat ik eens onbescheiden zijn. Mijn boek ‘Heerlijk, de werkvloer op!’ krijgt positieve reacties. De herdruk is intussen voor de helft verkocht, en ik krijg de nodige brieven en telefoontjes met complimenten. Mensen prijzen met name het praktische gehalte.
Verschillende kranten en weblogs hebben me geïnterviewd en het boek is in een aantal media besproken.
Twee dingen vallen op in de feedback: mensen worden blij van de 7 beschreven werkvloernormen, die de blokkade vormen bij veel veranderingen. Verder zeggen ze veel te hebben aan de vier IACC-acties: informeren, aandacht geven, confronteren en controleren.
Intussen heb ik op uitnodiging een reeks lezingen gegeven over het boek, en dat leidde tot veel enthousiasme, waarschijnlijk omdat het programma interactief was. Mensen geven aan dat het een goede investering is tegen een relatief lage prijs.
De interactieve lezing van 2 dagdelen plus het boek zorgen ervoor dat de ontwikkeling van mensen niet helemaal stil komt te staan in deze crisistijd. Bedrijven zijn zeer terughoudend met investeringen in niet-vaktechnische opleidingen. Maar kennelijk is er op veel plekken toch behoefte aan ‘injecties’ voor operationeel leidinggevenden en teamleiders. Het ‘Heerlijk, de werkvloer op!’- pakket is kennelijk een betaalbare oplossing.
Niet alles is nieuw wat in het boek staat. Daar heb ik ook niet naar gestreefd. Ik wilde een handzaam werk schrijven, waarvan mensen zouden zeggen: ‘Dat is een handig naslagwerk bij het leiding geven.’ Dat lijkt, met het oog op de respons, gelukt.
Boek en lezing zijn te bestellen via pitcher.support@hetnet.nl
Een kleine greep uitspraken uit de media:
'De voorbeelden zijn concreet en aansprekend. Een aanrader voor teamleiders en projectmanagers.' (Innovatief organiseren, Richard Puyt)
'Heerlijk, de werkvloer op!' laat zien welke effecten de afwezigheid van management op medewerkers heeft. Het geeft bovendien praktische tips om dit patroon te doorbreken. Aan de hand van herkenbare voorbeelden die de schrijver heeft verzameld in dertig jaar ervaring met het bedrijfsleven.
Medewerkers en beleidsmakers staan nu nog te ver van elkaar af. Het boek laat management teams zien hoe je zoiets verandert, en de schrijver heeft de afgelopen jaren als trainer en coach veel management teams ondersteund. (www.alefdekker.blospot.com, Alef Dekker)
'De auteur weet de lessen om te zetten in een praktische taal. Een voorbeeld daarvan is: "Ik zou elke manager willen aanbevelen ruimte te maken om even een praatje te maken en niet steeds met dezelfde mensen. Het levert echt iets op." Deze uitspraak lijkt zo eenvoudig en dat zou toch iedere manager dienen uit te voeren. Vergeet het maar. Keer op keer merk ik weer als ik op de werkvloer actief ben dat de afstand groot is en er zelfs wantrouwen is ten opzichte van elkaar. ('www.logistiek.nl, Hessel Visser.')
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO