Op een afstand lijkt het alsof hij in zichzelf praat. Dichterbij zien we een fel blauw lampje in de buurt van zijn oor kipperen. Al snel wordt duidelijk dat hij een headset draagt. Zijn strakke pak maakt het plaatje extra compleet. Het apparaatje kleurt mooi bij zijn pak. Het felle lampje komt overeen met zijn stropdas. Toeval? Of pure mode, trendsetter van deze tijd?
Besparing van alleen een dure bekeuring, of gaat men verantwoordt met belgedrag en veiligheid om? Bereikbaar en ook nog andere dingen kunnen doen. Het complete plaatje doet ons afvragen of we te maken hebben met extra veiligheidsvoorzieningen of ook een stukje mode. Zien we tegenwoordig niet de gemiddelde manager vaak met een headset rondlopen? Zelfs in grote kledingwinkels zien we personeel met bolletjes in de oren, om communicatie goedkoper en gemakkelijk te maken. Is het daar dan ook niet begonnen? Straalt de gemiddelde verkoper met zo’n ding in zijn oor niet mode en veiligheid uit? De nieuwe trend van de gemiddelde manager is dan blijkbaar ook het dragen van een headset en dus niet alleen in de auto!
Veelvuldige ontwikkelingen zorgen dat ze in alle soorten maten en kleuren zijn te verkrijgen. Wellicht dat mensen er meerdere van in huis hebben, om zo bij elk pak een passende headset te kunnen dragen. Of passen we onze kleding straks op onze headset aan? Misschien zijn we wel niet meer van deze tijd als we geen headset dragen, of in ieder geval er niet een op zak hebben.
Naast mode en safety straalt de manager ook extra autoriteit uit. Alleen al door naast zijn prachtige pak, zo’n mooi oorsieraad te dragen. Dat is immers toch de volgende stap? Headsets die te verkrijgen zijn bij een juwelier! Of gaat het niet zover komen? Waar is de manager in zijn stoffen jas gebleven? Feitelijk de voorwerker, nauw betrokken bij zijn werknemers? Misschien moeten we hem even bellen, met zijn trendsettende headset is hij nu immers toch overal bereikbaar?
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO