Case: lastig gedrag tussen manager en teamleider

Een externe doet onderzoek naar de werkrelaties op de werkvloer. Dat gebeurt in opdracht van een manager. Hij heeft het gevoel dat één van zijn teamleiders niet goed functioneert. Daarop wil hij een oordeel hebben van de externe.

De teamleider heeft een medewerker die zich bij de manager heeft beklaagd over de teamleider. Dit komt de teamleider ter ore. En die is uiteraard woedend. Hij uit die woede bij de externe. Hij geeft bovendien aan dat manager en medewerker elkaar kennen. Hij heeft het gevoel dat de manager hem eruit wil hebben.

Wat moet de externe doen?

Begin 2025 goed!
Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden

50% korting op een Pro-abonnement 

Upgrade nu voor €100 en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen en kennisbankpagina’s >> 

Jan van der Ploeg
Voor de externe helpt deze situatie uitstekend bij zijn onderzoek. Het is een mooie aanleiding om verder in gesprek te gaan met de teamleider over de aanleiding van de klacht. Tijdens een goed gesprek komen altijd meer problemen boven water drijven. In dat geval is het ideaal. Immers input voor het onderzoek van de bron en vanuit verschillende perspectieven.