BNR interviewt JB-hoofdredacteur Bert Overbeek over zijn nieuwe boek.

Vanmiddag interviewde BNR me over mijn boek 'Goeroegetwitter' (http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=18&maand=6&jaar=2010&tijd=15:05&lengte=15&titel=Titel). Dit gebeurde in het programma van Rens de Jong.  Thema's waren ondermeer de diepgang versus twitteren en de eigenaardigheden van excentrieke  managementgrootheden als Steve Jobs en Ricardo Semler. Ik bespeurde nog wat voorzichtigheid met het medium twitter bij gasten in de BNR-studio.  Wie 'Zakelijk twitteren' van Carlijn Postma heeft gelezen, zal die voorzichtigheid we kwijt raken. 

Twitter is hip en wordt nu op grote schaal ontdekt. Zoals altijd met nieuwe media wordt het eerst volledig als een doel gezien. Twitter gaat net als mail en websites en -blogs zijn eigen plaats krijgen in medialand. Het verhaal dat Twitter oppervlakkig zou zijn wijs ik van de hand. Veel mensen verwijzen op Twitter naar boeken, voorstellingen en muziek die die diepgang bieden. Je zou er zonder twitter niet op zijn gekomen.

Tegenstanders spotten graag met de trivialiteiten die er op voor komen. 'Wat moeten wij er nou mee dat iemand vertelt dat ie doperwtjes eet?' Bij Hyves had men aanvankelijk ook die spottende reactie. Het is het uitvergroten van iets wat ook voorkomt op twitter. Maar je doet het medium ernstig tekort als je het daartoe versmalt.

Voor mensen die het hele BNR-programma willen beluisteren: http://www.bnr.nl/radio/programmas/leiderschap/15663758

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO