Bloemenveilingen communiceren voortreffelijk bij fusie

De Bloemenveiling te Aalsmeer en Flora Holland in Naaldwijk zijn een eind onderweg in de uitwerking van de fusie. De top is bekend, de laag daarachter is ook benoemd en nu komt de rest aan de beurt. De manier waarop een en ander gebeurt is zonder meer een succes te noemen.

En dat zit hem met name in de communicatie. Het was wat lang stil, maar dat wekte de indruk van zorvuldigheid. Daarna is helder en open gecommuniceerd in de richting van de mensen.
Uiteraard is niet iedereen blij met de ontwikkelingen. Voor een enkeling pakt de fusie niet goed uit. Dat komt bij iedere verandering voor. Ik wil de Bloemenveiling echter complimenteren met de wijze waarop ze de communicatie tot dusverre heeft georganiseerd. Dat mag wel eens benoemd worden. Toch?

Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen

Probeer het Pro-abonnement een maand gratis

En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.

Word een PRO 

Bert Overbeek
Auteur
Ben benieuwd naar de dingen die anderen ervaren bij een verandering in hun organisatie. Dat kan hieronder in een reactie, maar ook in de Gastcolumn...
Jörgen
Zorgvuldigheid is goed, alleen feiten communiceren ook. Dat voorkomt onterecht ruis. Doordat er nu een grotere groep benoemd is, is de regie op het vervolg echter wel lastig. Je ziet ook nu in de inrichting van de organisatie onder de benoemingen dat de tempo's daarin verschillen. Dat betekent richting medewerkers dat de ene afdeling meer weet omdat men verder is, of er minder veranderd, dan de andere afdeling. Zolang men ook daar bij feiten blijft en zorgvuldigheid betracht kun je de stijl die tot nu toe gehanteerd is voortzetten. Hopelijk lukt dat ook deze laag!