'Neem op zijn tijd een lekker biertje' (mini-interview)

Jonge bazen en oude bazen: wat komen ze tegen in de praktijk? Wat vinden ze leuk en lastig? En hoe pakken ze de dingen aan? Dat willen we graag weten. Vandaar dat u interviews op Jonge Bazen aantreft. Deze keer met Jerome Hermans (24) werkzaam bij Jan Dekker Internationaal te Wormerveer. Dit gezonde bedrijf levert onder andere aan de grote cosmeticabedrijven in de wereld.

1. Wat doe je voor de kost?
Manager Customer Services. Verantwoordelijk voor het Customer Service beleid van Jan Dekker International, gevestigd in 6 landen (Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen, UK). Hieronder vallen onder andere: order entry, order management, invoicing, distributie en klachtenafhandeling. Daarnaast fungeer ik als projectmanager t.b.v. implementatie van ons ERP-systeem in de buitenlandse filialen.

2. Werk je voor de poen of voor het eeuwige geluk?
Voor het eeuwig geluk, maar zeg altijd maar zo: geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld.

3. Voel je je baas over je eigen bestaan?
Ik ben vrij in wat ik doe en vervul daarbij de bijkomende verplichtingen (zakelijk en privé) met veel plezier.

4. Vind je Nederland een leuk land om te werken?
Nederland is een prachtig land om in te werken, met name de sterke internationale economische positie welke een klein land als Nederland heeft. Wel storend is het gebrek aan service / dienstverlening in het Nederlandse bedrijfsleven. De "klant is koning" is helaas hier een ondergesneeuwd begrip aan het worden. Daarnaast hekel ik de de “doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg” mentaliteit, wat leidt tot de acceptatie van middelmatigheid in Nederland. Dit is een groot aandachtspunt voor de komende jaren, mede als innovatie van processen en producten de basis van onze economie moeten worden.

5. Wat vind je leuk in je werk?
Ik geniet van het bouwen aan een nieuwe sterke organisatie, het hierin beslissingen nemen en mensen enthousiast laten participeren. Daarnaast is werken met mensen van verschillende nationaliteiten en culturen een extra dimensie binnen mijn functie.

6. Wat ergert je in je werk?
Mensen die wel kritiek uiten, maar dan niet met oplossingen komen.

7. Wat zou je jongere collega's in het bedrijfsleven willen aanraden?
Durf beslissingen te nemen en ben niet bang hierin fouten te maken. Maar neem bovenal op z’n tijd een lekker biertje!

CyberSale, 50% korting op een Pro-abonnement 

Verbeter je persoonlijke effectiviteit en managementvaardigheden. Begin het jaar goed en krijg toegang tot toepassingsgerichte kennis.
Upgrade uw gratis lidmaatschap, word een Pro

Han Botterhuis
Goed stuk ( onder het genot van een innovatief, boven gemiddeld biertje). Maar ik mis het antwoord op vraag 1.
Bert Overbeek
Han, je hebt gelijk. Een technisch probleem. Dus hier nog even antwoord op vraag 1: Wat doe je voor de kost? &#039;Ik ben Manager Customer Services. Verantwoordelijk voor het Customer Service beleid van Jan Dekker International, gevestigd in 6 landen: Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen, UK. Hieronder vallen onder andere:&nbsp;order entry, order management, <em>invoicing</em>, distributie en klachtenafhandeling. Daarnaast fungeer ik als projectmanager implementatie in de buitenlandse filialen.&#039;