Jij maakt het verschil!

Columns

Zomaar wat voorbeelden uit mijn dagelijks leven.

  • Voor ons nieuwe bedrijfspand vroeg ik per 1 november elektra aan. Ik krijg een bevestiging dat levering per 1 december een feit is.
  • De dealer vervangt een sensor in de bumper van mijn auto. ‘Sorry mevrouw, we krijgen het niet af. We zijn vergeten dat de sensor in de kleur van uw auto moet worden gespoten.’
  • Mijn moeder bezwijkt tijdens haar ziekenhuisopname bijna aan allergische reacties op antibiotica. De huisarts en de apotheek weten dit. Toch worden daarna weer verkeerde medicijnen geleverd, ondanks het verzoek van mijn vader aan de apotheek om goed op te letten.

Te vaak maak ik mee wat het gebrek aan aandacht in het nu, in het huidige moment, teweegbrengt: irritatie, hogere kosten, te laat leveren, slechte kwaliteit, gezondheidsrisico’s...

Dhian Sioe Lie XS
Dank Ans voor het doorgeven van het werk van Sonja Lyubomirsky, de Mythes van Geluk. Ja aandacht maakt het verschil. Graag verwijs ik naar het boek/promotie-onderzoek 'Aandacht: bron van verbinding' van Marianne van Hoorn. (van Gorcum, 2007) Zij heeft bloot gelegd wat er precies tussen mensen gebeurt als ze beiden 'aandacht doen'. Momenteel werk ik aan een methodiek van rijker organiseren welke op haar inzichten is gebaseerd.
Hartelijke groet,
Dhian Sioe

Meer over Klantgerichtheid