Intensieve menshouderij als oplossing in de crisis?

Columns

Onder agrariërs een grapje waar we in het verleden vaak om gelachen hebben: de ene boer zegt tegen de andere: had ik mijn koe net van het vreten af, gaat ie dood! Omdat het een ridicule gedachte is, is het voer voor een grap, of toch niet? De afgelopen weken ben ik meerdere bedrijven tegen gekomen in mijn adviespraktijk die op deze wijze de crisis willen bestrijden.

Aandeelhouderswaarde voor alles.

“We zitten midden in een turnaround en pas als we die gerealiseerd hebben gaan we bedenken hoe we de kwaliteit en de klantgerichtheid weer op peil krijgen”.“Op dit moment zijn kwartaalcijfers cruciaal, de markt ligt wat stil dus zullen we opnieuw moeten snijden in de kosten”.

Zo op het eerste oog  logische en rationele gedachten. Vervolgens wordt de vraag ook wel eens teruggelegd: jij hebt toch ...

Joris van Roessel
<p>
<p>Helemaal mee eens Gert Jan.</p>
<p>Het is wel zaak om te realiseren dat echte klantgerichtheid diep in de organisatie (missie/ visie) en in de individuele medewerker (waarden) verankerd dient te zitten. Is dit niet het geval, dan helpen klantgerichtheid trainingen, werkoverleggen, klanttevredenheidsonderzoeken, software projecten et cetera niet. Dan blijven het lapmiddelen en symptoombestrijding.</p>
</p>

Meer over Ondernemerschap